Friday, June 12

Great Eastern Color My Heart Run

Sebenarnya nak buat review movie tapi macam bosan je asyik asyik movie review. So iols hold dulu review tu. Meh la cerita benda yang jadi last 2 weeks (kot).

Dari last year nak join color run. Tapi tak sempat nak register. Tahun ni aku google je color run, terus keluar Great Eastern Color My Heart Run ni, aku terus register tanpa was was.

Takkan nak lari sorang kan?Kalau lari sorang aku nak campak color powder tu dekat sape. Haruslah ajak amanda,ateng and mira. Tapi last minute amanda and mira tak boleh join,maka berlari berdua la aku dengan ateng.

Macam biasa la running event ni gather time dia time subuh.Sebagai orang yang berlagak cool,pukul 7 baru sampai dataran merdeka kakaka. Orang haruslah ramai,ada yang dah siap comot comot dengan color.

Before start lari (lari ke?) ada volunteers akan pass color powder.sorang dapat satu color sajo tapi ateng buat perangai dia amek sampai 2.actually semua buat perangai keji amek lebih dari 1 color. ye la kalau satu color je mana nak cantik baling kat baju ye dok?

Lepas launching ceremony,semua pakat berlari. first time aku tengok running event tak ramai yang lari. majoriti jalan berlenggang sambil baling color powder ke member. sepanjang 5km run tu ada 3 checkpoint (dah lupa rasanya 3) untuk top up color powder masing masing. ada jugak water station tapi by the time both of us arrived,tinggal tong je air semua habis.

Sepanjang lari tu tak mampu la nak amek gambar sebab takut phone kotor. ye la tangan dah penuh dengan macam macam color.


after the run. terduduk terus sebab penat kot

actually nak acah acah baling powder tapi tak nampak powder itu T_T
yes aku buang terus baju tu sebab tak rajin nak basuh

selfie sambil baring itu wajib. sebab aku tengok color run kat oversea semua buat macam ni kakaka

dah basuh pun tak hilang T_T

Overall, color run memang best.boleh la nak feeling feeling hindustan kejap. Ateng semangat sampai nak join lagi

No comments: